AktualnościAnaliza cenPoradySklepy internetowe

Na czym polega analiza cen rynkowych?

Analiza cen konkurencji jest bardzo istotnym narzędziem, dzięki któremu możliwe jest przeprowadzenie perfekcyjnych badań marketingowych. Pozwala przede wszystkim na uzyskanie niezwykle ważnych informacji, które będą dotyczyły tego, jak kształtują się ceny wybranych produktów.

W jaki sposób można dokonać analizy cen konkurencji?

Jedną z najbardziej znanych metod służących do dokładnego przeprowadzenia takiej analizy będzie korzystanie z modeli ekonometrycznych. Bazują one bowiem na historycznych danych. Dzięki tej metodzie można przeanalizować cały zakres cen, w których wybrany produkt był oferowany klientom. Stosowanie takich statystycznych i ekonomicznych metod umożliwia dostarczyć szeroki zestaw narzędzi, które gwarantują niezwykle wiarygodną analizę. Ponadto pomagają udzielić odpowiedź na pytania związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Wspomniane modele pozwolą także stymulować reakcję klientów na zmieniające się ceny.

Na czym dokładnie polega próg cenowy?

Firma, która przeprowadza dokładna analizę cen konkurencji może także określić poziom wrażliwości wybranych przez siebie produktów na zmianę cen, a także zidentyfikować siły oddziaływania różnych czynników na tworzenie się cen. Bardzo istotną kwestią będzie znalezienie progu cenowego, po którym może dojść do zdecydowanego spadku sprzedaży. Warto także mieć świadomość, że w niektórych przypadkach analiza cen konkurencji uzupełniana jest przez firmę o badanie różnic cen produktów w porównaniu do cen produktów jakie ma konkurencja na dany produkt. Coraz więcej specjalistów jest zdania, że analiza cen konkurencji jest najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie sprzedażowym danej marki.

Za pomocą jakich metod można przeprowadzić analizę cen konkurencji?

Zdecydowanie najbardziej popularną metodą służącą do analizy cen konkurencji będzie PSM – Price Sensitivity Meter, jest to tzw. pomiar wrażliwości cenowej. Stosowana jest w znacznej większości przypadków w celu wyznaczenia przedziału najbardziej adekwatnych cen. metoda ta jest wykorzystywana przez firmy przy wprowadzeniu nowych produktów na rynek.

https://dealavo.com/pl/

Comment here