AktualnościAnaliza cen

Korzyści, jakie daje analiza cen konkurencji

Prowadząc własną firmę na uwadze należy mieć to, że nie tylko my sami funkcjonujemy w danym obszarze. Posiadanie monopolu na dane usługi, czy też wyłączna sprzedaż określonych produktów choć niezwykle pożądana jest niezwykle rzadko możliwa do osiągnięcia.

Bądź świadom konkurencji

Prawa obecnie rządzące rynkami na świecie z pewnością przyczynią się do tego, że ktoś podobnie jak ty działał będzie w tej samej branży. Mając to na uwadze pod żadnym pozorem nie wolno ci zanegować istnienia osoby, czy też podmiotu, który robi to samo dążąc do zarobienia możliwie jak największych pieniędzy. Ba, nie tyle co nie wolno ci zanegować istnienia takiej osoby, ale i powinieneś zacząć ją, mówiąc potocznie, śledzić. Nie chodzi tutaj oczywiście o to, aby wynająć prywatnego detektywa, który to będzie jeździł za prezesem konkurencyjnej firmy w każde miejsce, ale o to, aby mieć na uwadze podejmowane przez konkurencję działania zmierzające do przyciągnięcia nowych klientów, czy też rozwoju firmy. Nierzadko warto jest też na dane zachowania konkurencji odpowiedzieć, aby krok po kroku nie zostać wykluczonym z danego rynku.

Monitoruj konkurencję przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi

Powszechność internetu prowadzi do tego, że obecnie nawet jego najwięksi przeciwnicy zmuszeni są, aby w nim zaistnieć. Posiadanie strony internetowej własnej firmy w wielu branżach stanowi swoisty obowiązek bez którego, ale niestety, dane przedsiębiorstwo nie jest w stanie pójść naprzód. Ten fakt, a więc fakt dotyczący tego, że masę informacji firmy, czy to te sprzedażowe, czy też na przykład usługowe, zamieszczają w internecie należy wykorzystywać. Dostępne na rynku narzędzia internetowe bez problemu pozwalają na śledzenie wszystkich ruchów konkurencji co jest niezwykle pomocne przy realizowaniu własnej strategii, czy to marketingowej, czy też sprzedażowej. Poza tym, nie bez kozery mówi się, że informacje, czy też wiedza są równie ważne co pieniądze.

Bierz pod uwagę ceny konkurencji

Analiza cen konkurencji niesie ze sobą spore korzyści. Przede wszystkim cena stanowi jeden z głównych narzędzi walki o klienta. Nie ma co ukrywać, ale spore grono klientów podczas zakupów przede wszystkim zwraca uwagę na cenę. Nie da się jednak bez końca jej obniżać dlatego, też sytuacja, w której nasz konkurent przesadnie ją zaniża lub też winduje ku górze powinna dać nam sporo do myślenia. Zbyt widoczne skoki cenowe u naszej konkurencji mogą dać na do zrozumienia, że są oni w sporych tarapatach, ale i nie tylko, gdyż na przykład windowanie ceny ku górze świadczyć może o tym, że w swojej ofercie posiadają oni nowszy model, model o wyższych parametrach niż ten, który jest w naszej ofercie, a więc po prostu, model lepszy od naszego.

Co istotne cena pokazać nam może także w jakie grono klientów obecnie celuje nasz konkurent i czy jest nastawiony na zwiększenie sprzedaży, czy też woli sprzedać mniej, ale przy wyższej prowizji. Oczywistym jest, że obniżając cenę chce on dotrzeć do osób o skromniejszym portfelu, ale sprzedać więcej, niż wówczas gdy podniesie cenę zmniejszając swoją prowizję ze sprzedaży jednego produktu.

Analizując cenę ustalaną przez konkurencję zyskujemy przede wszystkim wiedzę, która pozwolić nam może na podjęcie odpowiednich działań, aby nie tyle co przetrwać na rynku, ale i zaistnieć na tle konkurencji.

Comment here